DREAM. PLAN. DO.
MARKETING KICKSTART.
Ben je een starter en kun je wel wat hulp gebruiken met het opzetten van je marketing? Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Plan tot Planning vertaalt jouw passie en ideeën in uitingen die perfect passen bij jouw onderneming. Met gericht advies en online- en offline content heb jij een goede basis staan om daarna zelf door te pakken met marketing! Als startende ondernemer betaal je voor een compleet starterspakket
maar € 895,- excl. BTW.
​
​
​
MARKETING BEGINNEN VOOR MKB'ERS.
Ben je al wat langer ondernemer, heb je talloze ideeën maar geen plan én planning om marketing vorm te geven? Hoe kan marketing een bijdrage leveren aan jullie bedrijfsdoelstelling of aan jouw product portfolio? Wie moet je aan de slag laten gaan met marketing? Laat jouw marketingacties aansluiten bij jullie bedrijfsdoelen en verdien meer met marketing. Start met de QuickScan en ga aan de slag met het plan dat bij jullie organisatie past.
Om marketing te beginnen is het niet altijd nodig om een volledig marketing team neer te zetten. Plan tot Planning zet samen met jou de juiste mensen op de juiste plek met een passend plan en een vier stappen werkwijze.
​
​
WIST JE DAT bedrijven MET EEN GOED MARKETINGPLAN
& een complete planning gemiddeld
20% extra omzet behaleN?
ROLLEN in een MARKETING TEAM?
Welke rollen heb je in een marketingteam écht nodig? Wat wil je zelf doen, wie komt er in dienst, is een collega geschikt voor marketing of besteed je het liever uit? Met een capaciteiten- en interessetest maakt Plan tot Planning inzichtelijk welke vaardigheden en interesses er voor de rollen nodig zijn en of er collega's zijn dit dit kunnen en willen invullen. Sluit dit niet aan? Plan tot Planning heeft een groot netwerk om de je juiste mensen te vinden.
Na het uitvoeren van de QuickScan en het hebben van een overzichtelijk plan en een goede planning kunnen de juiste mensen op de juiste plek gezet worden. Dit betekent meer plezier in het werk, betere resultaten en natuurlijk een verhoogde return on investment op marketing.
VEELGESTELDE VRAGEN.
WAT IS MARKETING?
Marketing is het proces waarin bedrijven waarde creëren voor klanten en sterke klantrelaties opbouwen om in ruil daarvoor waarde van klanten binnen te halen.
WAAROM INVESTEREN IN MARKETING?
Met het voeren van goede marketing zet je als bedrijf de klant centraal en kies je expliciet welke klanten je wilt bedienen met welke waarde. Belangrijk is ook dat het leveren van waarde door de hele organisatie doordrenkt wordt en dat de waarde voor de klant ook feitelijk wordt gerealiseerd. Daarnaast levert marketing gemiddeld in een Business-to-business omgeving gemiddeld 20% meer omzet per jaar op.
ik heb geen marketing team, wat nu?
Om marketing te starten is het niet altijd nodig om een volledig marketing team neer te zetten, zeker niet in het MKB. Plan tot Planning zet samen met jou de juiste mensen op de juiste plek. Dit kan betekenen dat er een marketeer in-house is of dat deze werkzaamheden uitbesteed worden. Een junior marketeer of een stagiair(e) kan na het hebben van een goed plan en planning al de perfecte zijn om de gemaakte planning uit te voeren. Of wellicht is het inhuren van een ZZP'er voor jou veel interessanter.
MARKETING UITBESTEDEN OF marketeer(s) IN dienst?
Dit is van veel aspecten afhankelijk zoals het aantal FTE, omzetgrootte, salesmensen in dienst en de bedrijfsdoelstellingen. Plan tot Planning brengt de vaardigheden van de huidige marketeers (indien van toepassing) in kaart en geeft advies in het wel of niet uitbesteden van één of meerdere marketing activiteiten. Met een gericht plan en complete planning kan een marketeer al vaak komen tot een goede uitvoering, waardoor, zeker binnen het MKB, het aannemen van een marketing manager of het inhuren van een consultant niet nodig is.
Hoe maak je marketing meetbaar?
Marketing kan op verschillende manieren meetbaar gemaakt worden. Dit is niet alleen op het gebied van omzet of winst maar ook door het meten van bijvoorbeeld actieve naamsbekendheid en het aantal op een website. Methodes om marketing meetbaar te maken zijn:
-
marketing return on sales (marketing-ROS): het % van de netto omzet dat wordt toegeschreven aan de netto marketing contributie berekend door de netto marketing contributie te delen door de netto omzet.
-
marketing return on investment (marketing-ROI): netto marketingcontributie delen door marketinguitgaven.
-
rendement op de marketinginvestering: marketinginvestering delen door kosten marketinginvestering.
Wat zijn customer touchpoints
Elk contact dat de consument heeft tijdens de customer journey met het merk of het bedrijf.
Wat is een customer journey
De customer journey is de virtuele reis die een klant aflegt tot en met het afnemen van een product of dienst. Het is een metafoor voor de verschillende tussenstappen, fases en contactmomenten die een klant doorloopt alvorens tot een aankoop over te gaan.
Wat is MKB?
Midden- en kleinbedrijven met minder dan 250 werknemers.